søndag den 15. februar 2009

sommersysler og sne


det er hvad jeg har oplevet i dag, og det var ganske hyggeligt. Sneen væltede ned i det midtjyske frem til kl. 16, så tændte stearinlys i køkkenet, saftkogeren i gang med de frosne bær fra sommerens høst. Og medens det kogte blev andre småting ordnet. Jeg har en juice-karaffel fra Rosendahl med låg, og når jeg så fryser saften i eengangsbægre, ja så er det så genialt, at når jeg skal bruge saftevand, så trykker jeg en frossen blok ud, og den passer lige til halsen på karaflen, og vupti, den står så der og tøer op, lige en portion saftevand til børnebørnene, som endda allerede er afkølet. smart ikke?
Strikketøjet er det ikke blevet til så meget med, for i aftes blev det aftalt, at vi sammen med vores venner, som vi spiller kort med skal til FERIE FOR ALLE i Herning næste søndag. Så atlas og diverse reklamer og kataloger er blevet studeret i dag.Vi betaler nemlig et beløb hver gang vi spiller kort, og pengene bliver så brugt på rejser. Hvor vi skal hen vides ikke, der er vist mange muligheder, som er af interesse, nu får vi se!
Nu håber jeg, at husbond går ned og sætter kaffen over, - det siger han at han gør - så vil jeg i aften sidde i min bedste stol, med stikketøj, tv og tændte starinlys en enkelt fastelavnsbolle til kaffen bliver det vist også til. Uh, der er nu noget hyggeligt over sådan en vinteraften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar