lørdag den 15. november 2008

Veste til småpigerne






Nu er der for alvor gang i veste til småpigerne. Jeg er i gang med en nærmest rustrød vest/undertrøje til Marie fra bogen "Sødt og blødt" af Lene Holme Samsøe, og den får vingeærme, inspireret af bogen "Kækt & Klasisk" af samme forfatter. Ja, hendes opskrifter er bare gode synes jeg, så de 2 bøger bliver godt slidt her i huset. Det næste projekt, bliver en vest til Jens efter samme bog. Nu har jeg nemlig lavet en prøve af det garn jeg har fået foræret, og som ikke har bandarole. Strikkefasthed er afprøvet, og prøven har været i vaskemaskinen, og den artede sig godt også efter vask. Men først skal jeg lige have Maries vest færdig, og jeg er også startet på HEARTS efter Tora´s opskrift, den lavede jeg også et par stykker af sidste år, men jeg synes nu det er lidt svært at få begyndt (knækket koden), for jeg bruger et andet maskeantal, men når der er helt stille og jeg får mulighed for at koncentrere mig, ja så er det da lykkedes. Garnet er noget jeg havde tilovers fra uglekjolen, som jeg strikkede i august. Benvarmerne til datteren er også færdig, og ligger p.t. til tørre.


Torsdag kom Regitse på besøg (ferie), for vuggestuen havde lukkedag fredag, og nøj, hvor Regitse og farmor hyggede sig. Om natten sov vi sammen, og fredag var bare helliget vores samvær. Vi bagte fraskbrød og legede sammen. Så var der tid til middagssøvn, og da den var slut, kom forældrene. Vi spiste vort friskbagte brød til kaffen.
Dejligt at Regitses far, har fået job. Det han er uddannet til er cand.mag., og der stor arbejdsløshed indenfor for det område, men hvor dejligt, at han har fået et job nu. Han vil jo så gerne ud og prøve det af, som han har lært. Det er jo ikke nemt at være 30 år, og så have 25 års erfaring, men endelig er det lykkedes. Godt for ham og hele den lille familie. Hans humør var selvsagt i top.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar