søndag den 9. november 2008

Benvarmere og mos m.m. til julerier



Så måtte Maries vest altså lige i vente position, for datteren spurgte i torsdags, om det var alvor, at jeg ville strikke benvarmere til hende i koksgrå farve (set i bogen Kæk & Klassisk af Lene Holme Samsøe), og ja det vil jeg da. Det er indtil nu blevet til 1 1/2 benvarmer, men jeg ved ikke lige hvor lange de skal være, det regner jeg med at få at vide senere i dag. Så måske de bliver færdige inden week-enden er slut. Vi ses på onsdag, hvor vi skal til begravelse, så kan hun få dem der. De er strikket i str. 12 år, og af strømpegarn fra Brugsen på pind 3. Fint med de falske snoninger, måske dette mønster også kan bruges til en vest til små-pigerne engang. Garnet ved siden af er 250 gr. garn som jeg har fået foræret, (farven på billedet snyder) det er en meget flot mørkblå, men der er ingen badalole på, så jeg har lige lavet en strikkeprøve, som jeg lige vil vaske for at se hvordan det arter sig. Jeg tror det ender med at blive til en vest til børnehave-barnet Jens.
Som det ses på billedet her, ja så hyggede vi os i torsdags, der blev bl.a. læst bøger. Her er jeg igang med Regitses BAMSEBOG, og der bliver lyttet intenst.
I går var husbonden og jeg en tur ved Hampen Sø, for at finde lidt mos m.m. til den forstående advents-/kalenderlystid. Vi nød det fine vejr, og dejligt at have det på lager, så jeg kan gå i gang når jeg får lyst. Ja inden vi ser os om er det jo 1. søndag i advent, (jeg prøver at forbygge at få jule-stress). I dag tager vi det også stille og roligt, vejret artede sig bestemt ikke fra sin bedste side her fra morgenstunden, men nu er det klaret op, og husbonden har vasket og støvsuget bilen, jeg var så venlig at tilbyde ham, at vaske ruderne indvendigt i bilen, og ja, han tog mig på ordet, så jeg må vist hellere se at komme i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar