torsdag den 15. april 2010

RETRO ........

det er hvad det er. I vores ungdom havde vi et par "HOPTIMISTER" hængt op i vores lejlighed. De blev pakket ned, da vi flyttede i vores hus i begyndelsen af 70 erne. De blev taget frem, da vi fik vores første barn, og brugt som uro over barnesengen, og hver gang jeg tænker på vort nu afdøde barn, som døde 3 1/2 md. gammel af menigitis, ja, så tænker jeg også på "HOPTIMISTERNE" for de bragte smil på Jens´læber. De samme "HOPTIMISTER" blev senere hængt op over mine andre 2 børns senge., og har været hængt op i køkkenet, så de 3 førstfødte børnebørn har haft glæde af dem. Og nu er de igen kommet frem fra gemmerne, og de sidst ankomne børnebørn har nu fornøjelse af dem, og de store synes også at de er sjove.




Nu er disse "HOPTIMISTER" kommet på mode igen. Så, ja det kan godt betale sig at gemme sine ting og sager!




Vores stue er blevet færdig, den nye skænk, og det nye skab til at hænge på væggen er kommet ind i stuen, men lidt træls er det at sofamøblerne vi har købt er der leveringstid på. Så i går blev porcelæn og duge fyldt i skabene, og alle mellemlægsservietterne er vasket og strøget


Så det går da godt fremad.

STRIKKEFRONTEN er det kun småtingsafdelingen, som står for tur. Trøjen til lille Vigga (February Baby Sweater) blev god og er afleveret, og der er strikket en hue til den, som dog mangler at blive syet sammen. På pindene lige nu er en vest til Hans. Og Regitse´s mor har spurgt om jeg ville strikke et par kjoler til dukkerne. Og selvfølgelig vil farmor da dat, og der kan jo så passende blive brugt lidt restegarn.
Lige nu er luftrummet jo lukket, og min venindes datter og hendes mand, skulle i aften være rejst fra DK for at hente adoptiv barn, så det var lige ved at give panik. Men de unge er kørt til Hamborg, og det ser ud til at de når at komme videre til Frankfurt i dag. Åh, det håber jeg så inderligt, de er så spændte og de glæder sig sådan! Jeg krydser fingre for dem!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar