lørdag den 21. november 2009

JEG KOM TILBAGE FRA FERIE

i Egypten for 1 1/2 uge siden, men har ikke haft tid til at komme på bloggen og få lavet indlæg. Jeg har kun lige kigget lidt på de blogs som jeg jævnligt kigger forbi, men nu er det vist ved at blive hverdag igen.

Vi var på rundrejse, først 2 overnatninger i Cairo (tæt på pyramiderne i GIZA) hårtoppen på billedet er min, så i kan nok se vi boede tæt på, og havde en god udsigt!! Jeg behøver ikke komme til Cairo mere, det er for stressende til mig, DER BOR 22 mill. mennesker i Cairo og byen er på størrelse med Kbhn., og jeg tror alle de 22 mill. havde en bil, for aldrig har jeg da oplevet så meget trafik!!!!!! Det var spændende at besøge museet, Den hængende Kirke, Mosker, Synagoger, Citadellet, bazar og ikke mindst pyramiderne, som jeg havde glædet mig så meget til at se. Vi så selvfølgeligt også Sfinx og trin-pyramider.








Så fløj vi til Aswan og gik ombord på cruise-skib, som vi havde 4 overnatninger på. Undervejs var vi i lande flere gange for at se, hvor dygtige de gamle egyptere har været, og hvor godt det de har lavet f.eks templer er bevaret. Kongernes dal var selvfølgeligt et must og en stor oplevelse, men der måtte vi ikke medbringe kamera, men tro mig det er printet på nethinden.




Lørdag ankom vi til vort hotel i Luxor hvor vi var i 4 dage, på et flot flot hotel og på egen hånd. Luxor templet blev besøgt, og Karnak Templet hele 2 gange, den ene gang med lys-show. Ih, hvor var det imponerende!



Det var rart med de sidste dage i vort eget tempo, hvor der blev tid til afslapning på liggestol med udsigt over nilen. Mortensaften blev fejret på restaurant, hvor de serverede DUCK med årstidens grøntsager også der med udsigt over nilen.



Nu er det så blevet hverdag igen, og der strikkes dukketøj, som skal bruges til julegaver, til Regitse og Marie, som jo begge i begyndelsen af det nye år skal være storesøstre, så jeg bruger af mit restegarn og det er jo dejligt.
Babytæppet i Woodland er endnu ikke fotograferet, men er faktisk færdigt og jeg tror jeg tager det med til datteren næste gang vi skal derop (håber hun synes om det). Der er også strikket et på huer til Red Barnet Projektet.
Nu må jeg vist ned og se til de daglige sysler - Ha´ en god week-end derude, og hvis i skulle få lyst til på et tidspunkt, at tage til Egypten og opleve al deres gamle mytologi, ja, så kan det varmt anbefales. Vi rejste med AB travel, som havde arrangeret en super ferie for os, og sikke meget vi fik på opleveren!!!!!!!!!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar