tirsdag den 11. maj 2010

Forskud på Kristi Himmelfartsferie

Det er hvad vi tager her på matriklen. For der forestår kontrol af min øjensygdom i morgen. Og når jeg får dryppet øjnene kan jeg ikke selv køre, derfor tager husbond med. Jeg håber og tror også at kontrollen viser o.k., som sidste gang, jeg har i hvertfald ikke mærket forandring.
Bagefter skal vi lige omkring hos datteren og aflevere sofabord, som husbond har renoveret for de unge mennesker. Rart at få det afleveret, for det står og fylder her på matriklen.

STRIKKEFRONTEN: Dukkekjolen til Regitse´s dukke er afleveret. Den er strikket af rester af bomuldsgarn. og pigen blev glad for den. Min dukke, som er en drengedukke, må jo som vanligt stå model, godt han finder sig i også at iklædes pigedukketøj. Regitse var her på ferie et døgns tid, og der blev hygget igennem, lavet perlekæder, læst bøger, set tv og bagt kage. Ih, hvor vi hyggede os.


Der skal vist snart en dukkekjole mere på pindene.

Lige nu strikkes "Bluse med stort halshul" fra bogen vendestrik.
Jeg strikker ikke ekstra riller under ærmegab, for jeg tror den bliver bred nok alligevel, og så skal jeg vist også sørge for at jeg har garn nok. Så i aftes, da jeg var halvfærdig kom det resterende garn fra 100 gr. nøglet på vægten, og der var 56 gr. tilbage, så mon ikke det slår til. Det er noget Grønhøj blød bomuldsgarn, som jeg har fået foræret. Dejligt garn, at strikke af, og bomuld gør sig jo godt i sommerhalvåret. Måske Marie også skal have sådan en bluse, vi får se.
Sommer, det er det bestemt ikke endnu, frostvej men klar sol i morges. Nu er det overskyet og mega koldt. Jeg har lige været ud, at vaske mine vinduer, og det var bare så koldt for fingrene.
Nå, sommer eller sommerlige temperaturer eller ej, så ser jeg hen til disse sammenhængende fridage, og håber så bare, at jeg får at vide, at det går ok med øjnene.
Go´ miniferie også til jer som læser med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar