søndag den 28. november 2010

OPERATION NABOHJÆLP .......

det er lige hvad jeg har oplevet for et par timer siden!
Som sikkert alle har opdaget har "snedynen" lagt sig over DK. Måske ikke i lige store mængder alle steder, men her i det midtjyske fik vi godt nok et ordentligt drys lørdag, og nu varsles der blæst og mere sne i aften, og husbond blev opereret i knæet i mandags og kan/må ikke bevæge sig mere end højst nødvendigt, og min ryg, ja den er jo inde i en god periode, og det skulle den gerne blive ved med at være. Men der er kun mig og min ryg til at skovle heeele vores lange skrånende opkørsel fri for sne, og ovenikøbet løfte det op i blomsterbedet, for ellers kan vi ikke kom op og ned med bilen!!!!!

Her kommer nabohjælpen så ind i billedet, de unge mennesker på naboparcel er netop vendt hjem efter en tur til hovedstaden, og den kvikke unge mand gik straks i gang med at rydde sne i sin opkørsel (som har samme udformning som vores) med div. maskiner og armmuskler.
Jeg listede derover, og fortalte min flinke nabo, at husbond sad med nyopereret knæ, og nævnte min ryg var ok lige pt og det ville jeg gerne have at den blev ved med at være, og kære nabo nu melder de mere sne, sagde jeg. "Det skal du ikke spekulere på, det skal jeg nok hjælpe dig med" svarede han. Ja se, det er nabohjælp!!!!!!


Jeg besøgte Regitse i børnehaven i onsdags, dog uden husbond, og det var et par hyggelige timer vi bedsteforældre og børn havde sammen. Jeg fik afleveret en "CLARA-vest" til Vigga, og har siden strikket en vest Feminin-rib til Regitse, og en vest til Vigga efter samme opskrift (Lene Holme Samsøe) og af garn fra mit lager. Regner med at begge bliver færdigmonteret i aften. Næste projekt bliver veste (selvfølgelig efter samme opskrift) og også af garn fra lager til Marie og Hans. Der skal jo godt nok ikke være hulmønster i vesten til Hans.
Vi fik i sommer nyt TV, og der kan vi montere ekstern harddisk, og dermed se alle vore billeder i stort format på TV. Det har vi hygget os gevaldigt med de sidste par dage, det er godt nok sjovt at genopleve de gamle minder.
Nu skal jeg ned at forberede "brændende kærlighed", det burde vi have haft i går, for da havde vi bryllupsdag. Nå, kærligheden består vel efter 39 år i med- og modgang, selvom den kommer en dag for sent.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar