torsdag den 24. januar 2013

Kartoffelmel .......

gør underværker når 1 tsk. tilsættes vandet, når tulipaner sættes i vand, det får dem til at stå ranke (råd fra gammel dame på 103 år!) i længere tid.
Udnyttede, at naboen ikke skulle med til gymnastik i aften, og at den nye lukkelov giver mulighed for indkøb om aftenen. Nu er mine fredagsindkøb overstået, så kan jeg blive inde i varmen i morgen, og nyde denne buket, som jeg ikke kunne stå for. Det minder da lidt om forår, selv om der her lige nu er - 9 gr.

ELLA blev lukket af for ca. 1/2  time siden, i morgen skal de få ender heftes (jeg har ellers strikkeheftet undervejs), så skal den vaskes, håber den bliver mere glat, det er jo optrevlingsgarn, og så må den gerne tørre ret hurtigt, for jeg glæder mig til, at den skal varme mig.
Jeg har kigget lidt rundt i blog-land og http://tulipan-hygge.blogspot.dk/ har sat en give-away igang, jeg deltager, for jeg kan godt lide, at gå og håbe på at blive vinder!

Inden sengetid skal alle disse valnødder kommes i fryseren, (løsfrosne, i lynlås poser), så er de nemme at tage op, lige når jeg skal bruge dem. Husbond har knækket dem (indimellem er han altså tålmodig, ha, ha!!!), måske er det fordi han har haft den kage, som han synes lignede brød i tankerne, den var nemlig super!!!!!  Så den bager jeg igen en anden gang, men nødderne pifter jo også en salat op, og til dessert kan de også bruges, og så er det jo egen avl!!!

Karla bliver afhentet i week-end, der skal lige sys skilt i nakken, og Marie´s forældre skal have kursus i hvordan man vasker uld. Den blev så jævn og glat ved vask (billed følger).
I morgen går starten vist på MINI ELLA.
Godnat jeg kan mærke, at dynerne kalder på mig!








2 kommentarer:

  1. Hej Birgit
    tak for tippet vedr. Buketter - det er bestemt et råd, der skal afprøves.
    Forhåbentlig kommer der masser af tulipaner her i foråret.
    Spændende med Ella - men jeg er nu sikker på, at den glatter sig efter vask.
    hav en god og hyggelig fredag.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. God fridag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet