søndag den 7. december 2008

Kreativ juletid

Sidste søndag var børnene fra Viborg her. Jens og mormor havde det hyggeligt, vi bagte figurer og pølsehorn. Stolt var drengen, da vi spiste de nybagte figurer til eftermiddagskaffen. Bagefter gik vi op for at tage imod julemanden, som kom til byen i brandbil, og på pladsen var der også en rigtig brandbil, som Jens fik lov til at sidde i, han gjorde godt nok store øjne!

Husbond fik jo en mexicanspejs i fødselsdagsgave, og han er nu en del kreativ ham som jeg deler avis med. Jeg kan da lave et nisse-landskab i ovenen, sagde han. Så jeg måtte ud at købe et lille hus af metal, elektriske fyrfadslys og finde mit pladevat og nogle små nisser frem inden jeg gik på arbejde fredag eftermiddag, og se hvad der stod i gangen da jeg kom hjem om aftenen, jo husbond havde haft travlt. I dag er der anskaffet en nisse, som er på vej ned i skorstenen. Mon ikke de kære små gør store øjne næste gang de kommer på besøg. Vi har da vore børn var små altid haft en nisselandsby, på et gammelt arvet skab, inde i stuen. Og nu også ude i gangen, ja man "kammer" da helt over når man har børnebørn.

Status på strikkefronten: Vest til Jens i rib, fra Sødt og Blødt, str. 3 år er færdig. Thora´s vest HEARTS i blommefarvet uld (rest fra ugle-kjole) skal monteres i aften, så Regitse kan få den på i denne uge.
I aften håber jeg, at jeg kan få startet på en vest CLARA til Marie, jeg tor jeg har noget mere af det mørkeblå garn uden banderole, så kan hende og Jens jo blive næsten ens, ihvertfald i farven på veste.
Jeg synes jeg er godt med til julens komme, min plan var jo også, at undgå "julestress", det er lykkedes meget godt indtil nu. Jeg mangler faktisk kun at købe gave til svigersønnen, de stegte sild er lagt i lage, og der er pyntet op. De sidste dekorationer bliver først lavet op mod jul. Så planen holder, og i aften skal vi se håndbold på TV, håber DK vinder.
Jeg glæder mig for øvrigt til at svigerdatteren kommer og vi sammen skal lave konfekt inden jul, det bliver hyggeligt.
Og måske tager husbond og jeg en uge sydpå lige efter nytår, vi har talt om det, så nu må vi se hvad det bliver til.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar