lørdag den 29. november 2008

Det var en "OMMER"



Sidste søndag aften strikkede jeg et par futter i sheltlandsuld til Regitse, som hun kan have glæde af, når hun sover til middag i sin barnevogn. De blev valket i vaskemaskine, og jeg synes de blev fine, men ak, ak de var lige til den midste side til barnets fod, så det må blive en "ommer". Men jeg har da heldigvis mere garn.


I aftes var vi til julefrokost med husbonds firma, det foregik på Pejsegården i Brædstrup. Vi så ØM-revy og fik dejlig vildt-menu, men der er nu lidt eftervirkninger i dag, i den gamle krop, for kl. blev midt om natten inden jeg fik lagt hovedet på puden, og det i fuldstændig ædru tilstand, for det var mig der havde tjansen med at køre hjem.
Nå, men den træthed/sløvhed i dag, ja den måtte jeg altså gøre noget ved, så nu har jeg bagt både vanilliekranse og finskbrød til den forestående højtid (de smager jo bedst her før jul), og det forebygger jule-stress at det er overstået, og jeg vil altså ikke have stress i år op til jul, nej jeg vil hygge mig, så må jeg nå det jeg når, ja det er mit fortsæt, håber det holder.

På strikkefronten er der gang i vest til Jens og til Reitse. Jens og Marie kommer og skal overnatte til i morgen, og sidst på eftermiddagen i morgen, skal vi op at se juletræet midt i byen blive tændt, og gæt hvem der kommer med slik til børnene?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar