tirsdag den 4. november 2008

Mortens and/juleand er i hus


Jeg har i aften været til borgerforenings andespil, og var så heldig, at vinde 2 ænder á 3000 gr. Måske skal vi så have and til Mortens aften. Det er ikke hvert år vi får det, og sidste år fik vi det ihvertfald ikke, for da var der noget andet at tænke på. Sønnen fik husbondens nyre den 6. nov. 07, og husbonden blev udskrevet den lørdag ved middagstid, hvor der var Mortens aften. Så jeg var lige omkring Føtex på vej hjem fra Skejby Sygehus og købte 2 stk. andebryst, tøede dem op i microovn, fik dem da også stegt, men jeg tror faktisk ikke vi orkede at nyde dem. Der kommer jo en reaktion ovenpå sådan en omgang, selvom operationen forløb rigtig godt, ja så kom trætheden altså, da vi kom hjem på matriklen. Så måske skal vi have and i år? Vi er inviteret til sønnen og svigerdatteren til aftensmad på et-årsdagen for transplantationen, da er de 2 implicerede forhåbentligt mere kvikke end de var samme dato sidste år.
Jeg har strikket en MINI fra Design Club, til Regitse i Sisu garn, det skulle ellers have være Hearts Vest, men kunne ikke rigtig koncentrere mig om mønsteret, så det må blive på et andet tidspunkt. Jeg er spændt på om den passer, (det finder jeg ud af på torsdag), måske er det blevet mere en tunika, med det er jo in, så det gør vist ikke noget. Den er i mørkbrun Sisu-garn, der er brugt små 100 gr.
Jeg er som det fremgår af billedet gået i gang med en Feminin Rib fra bogen Kæk og Klasisk til Marie, i noget nærmest rustrød garn fra Hjertegarn (farven er ikke tydelig i kunstig belysning)
Garnet er fra lageret. Den kan jeg så passende prøve på Marie for datteren, svigersønnen og de 2 børn kommer også på torsdag. Jeg hækler også stadig firkanter indimellem, men nu hvor det er blevet så rå-koldt, som det er for tiden, må det vist mest handle om veste til at lune de små.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar