torsdag den 2. oktober 2008

Hæklet hue og halstørklæde m/oldemorsfirkanter


Yes, jeg kunne .......
Jeg havde jo forelsket mig i dette sæt, som jeg havde set på nettet hos Fancy-knit som nyhed, og har forsøgt at fremskaffe mønsteret hos flere forhandlere, men det var så nyt endnu at det ikke lykkedes. Jeg havde også forhørt mig på gruppesiden hos web-strik, men fik ikke lige den helt rette løsning, så der var kun en vej. "Fru Knudsen, du må selv lave mønsteret og det lykkedes!! Sættet er hæklet i Drops Alpacca, huen er hæklet og halstrøklædet strikket, jeg er selv ovenud tilfreds med resultatet.
Modellen på billedet er Marie, som ligge har været på besøg, men det er nu beregnet til Regitse, det venter bare på at blive afsendt. Bare rolige Marie bliver ikke snydt, for jeg er næsten færdig med et sæt magen til til hende, bare i lidt andre farver, men samme slags garn. Så nu kommer de små piger ikke til at fryse i den tid vi går i møde. Så altså et "Fru Knudsen sæt".
Jeg har haft feriedag i dag, og passet Marie og Jens, da de tog hjem gik jeg en lang tur, vejret var dejligt, nu skal jeg faktisk til gymnastik, men har ingen bil hjemme, og nu står det ned i stænger, så mon ikke jeg lige skulle hellige mig min FLS, som jeg har lovet mig selv SKAL være færdig nu!!
Status: Mangler en lille smule på FLS
Pulsvarmere lige påbegyndt
Linus har holdt pause
Hue og halstørklæde a la Fru Knudsen, til Marie, skal gøres færdig
Vanter skal der nok også stikkes til de 2 sæt
Datteren har bestilt et par benvarmere
Så jeg keder mig bestemt ikke, men har fridag i morgen, hvor vi godtnok skal til Fyn på sygebesøg, men har lovet mig en week-end, hvor der ikke stresses, så lidt strik/hæling bliver det nok til.
Nå, nu regner det ikke mere, så op på cyklen Fru Knudsen og afsted til gymnastik, du har jo godt af det!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Hvor er dit sæt blevet skønt og meget lækkert. Det kan du sagtens være stolt af. Hvor er de heldige de 2 piger.
    Merete

    SvarSlet