lørdag den 20. september 2008

Halsedisse til MARIE


Er MARIE ikke dejlig?
Hun var ligge vågnet, efter middagssøvn, da billedet blev taget, for mormor skulle jo vise på bloggen, at halsedissen er færdig.
Medens Marie og Jens sov, og blev passet af far og morfar, drog mor og mormor ind til Viborg, til en lækker garnforretning MATHILDE (det er ikke sidste gang at jeg skal der!), nå, men vi skulle altså købe garn til det hæklede sæt hue og halstørklæde, som mormor har set på nettet. Opskriften, havde de godt nok ikke fået endnu, men garn fik vi da købt. Så nu har mormor altså endnu et projekt, og det af den lidt sværere slags, for nu har jeg garn til 2 sæt, for svigerdatteren sendte jo garn for et par dage siden. Så nu er der ingen vej uden om, jeg må finde ud af at hækle det uden opskrift, så det bliver godt nok spændende og udfordrende.
Vi havde en dejlig dag hos de unge i Viborg, Jens var mofar` arbejdsmand, og vi hyggede os alle 6. Marie og mormor legede på gulvet den sidste times tid inden Marie´ sengetid, og gæt hvem der fik lært Marie, at klappe kage? Ja, endda så godt, at hun uopfordret klappede, så snart det blev morgen.
Her til morgen, fik vi så opringning fra de unge i Århus, at de vil komme på besøg i eftermiddag, for Regitse ville vist gerne ned til farmor og farfar. Det bliver dejligt, de overnatter til i morgen, og da skal jeg forøvrigt, på job kl. 9-19, så der bliver vist ikke strikket/hæklet så meget, men pyt med det for: JEG ER VILD MED DE BØRNEBØRN, de er livets dessert!!!!

1 kommentar:

  1. Jamen, jeg er fuldstændig enig: Børnebørn er vidunderlige og MATHILDE er en farlig butik :-)

    Anne

    SvarSlet