onsdag den 10. september 2014

Sensommer .........

Genbrugsfund:  et par kondi sko (ubrugte) som lige passer til mine fødder, kunne jeg ikke lade blive i genbrugeren i går, da jeg besøgte butikken for at se efter en glasosteklokke (uden held) til veninden.
Farven på skoen passer vist ikke lige til årstiden, og dog med det fine vejr vi har i dag så ......

Sensommeren er også sæson for vindruer, og en bekendt er er rejst på ferie i Spanien i 3 uger, så jeg fik tilbud om, at måtte høste vindruerne. Det har jeg så gjort, og de er kogt af, saften kommes i fryseren, og gelé skal fremstilles, når der igen kan købes syltesukker i vores lille by (var nemlig udsolgt i dag).

Biblioteket har haft besøg af mig i dag, bogen Fint Strikket af Helga Isager, bestiller de hjem til mig. Jeg bliver nødt til at få den bog studeret, for jeg har fået at vide, at den består af mange gode opskrifter, så der er vist noget for mig, at gå i gang med, iflg. datteren!

Sensommeren, når den arter sig som i dag, er en årstid, som jeg holder af, måske hænger det sammen med tidspunktet på året hvor ens fødselsdag falder. Jeg ved det ikke, men har tænkt på om det er sådan det er?

Arbejdsdagen i går var lang, først 8 timer, så fri et par timer, så møde et par timer. Mødet sluttede med middag, og resterne fik jeg med hjem, så det nydes, at der kun skal varmes rester i dag.

1 kommentar:

  1. Sensommeren har bestemt sine glæder :o) Finstrikket er en god bog - jeg strikkede en kjole derfra i sommer. Rigtig god model.

    SvarSlet