torsdag den 25. september 2014

Lidt stille på strikkefronten .........

og også på bloggen, men her kommer lidt opdatering
Lidt strømpestrik er det blevet til!
"Pigeturen" i sommerhus (og det planlagte besøg hos katesgarn.dk) gik desværre i vasken.
Men husbond og jeg tog derop på arbejds-weekend, som det var planlagt at vi skulle når "pigerne" var taget hjem, og de unge stødte til dagen efter. Der blev arbejdet og hygget!
Der klargøres til græssåning 
Højtlæsning på terrassen i det fine vejr 
Snickers-kage skulle bages
Morgenturen til havet bød på disse flotte edderkoppespind 
Fine svanpe var også en fryd for øjet, og kronvildtet i brunst brølte så det var en fryd.
Husbond og svigersøn gik aftentur med børnene for at høre disse brøl, og når det bliver mørkt, oppe i sommerhuset er der virkeligt mørkt, så endnu en oplevelse for børnene, at gå tur i bælgravende mørke (til daglig er de jo vant til gadelys), så det var mega uhyggeligt syntes de 
Vigga i Viborg havde skoldkopper, så godt, at jeg havde en feriedag, som kunne bruges til at passe hende 
Og se lige hvad der faldt ud af buksebenet, da Vigga skulle i tøjet. Tør ikke tænke på hvad som kunne være hændt, hvis ikke den faldt ud, da pigen stak foden i buksebenet. Det var med at få trådt på den, for den var spil levende og har sikkert hygget sig der siden bukserne havde hængt på tøjsnoren!
Der har godt nok været mange hvepse i år 
Jeg har fået opskrift på Gro´s poncho (Arvingerne) og har planer om, at strikke en tilsvarende i børnestørrelse (Efterfølgeren)!
Var i Horsens i dag og besøgte Manja (Garnpuscher) og garn til Efterfølgeren kom med hjem (mere mørkblå end på billedet)
 
Nu blev der da lige tid til et (langt) blogindlæg.
Jeg kan mærke, at jeg har savnet, at være på bloggen, for den hygger jeg mig jo med, og nyder når i lægger en kommentar hos mig og synes også det er hyggeligt, at følge med rundt i blogland,ligesom jeg hygger mig med strikketøjet.
Men ak, døgnet har kun 24 timer, ugen kun 7 dage, og der er så mange andre ting, som også skal nås bl.a. møder, besøg, job, frisør, bedsteforældredag i børnehave + de daglige ting herhjemme. 

2 kommentarer:

  1. ja, der er meget man har om örerne, og nogen gange må der prioriteres. glæder mig til at se din arving, da den også er på min liste, en af svigerdötrene har önsket sig den som julegave.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Det er bare så hyggeligt med en efterårsweekend i sommerhus. Godt hvepsen faldt ud inden hun nåede at stikke benet i bukserne.

    SvarSlet