mandag den 8. september 2014

Hue år .......

det varer forhåbentligt længe inden huerne skal i brug, men godt at være på forkant.
En rest garn fra lageret er omdannet til en Jordbærhue (hvis man kan kalde en hue i disse farver for det) og snart et par vanter, er snart klar til en lille dreng.
Mine egne børnebørn er blevet for store til sådan en hue, så det er godt, at der findes små børn i bekendtskabskredsen.
Datteren og barnebarnet var vældig tilfredse med de huer, som jeg forærede dem i fødselsdagsgave i lørdags.
 
Det er ikke lige nu vejrudsigten spår at der bliver brug for huerne, op mod 22 gr. i den kommende week-end lyder jo godt.
Jeg ønsker så, at de temperaturer  vil vare ved godt ind i næste, for da er der planlagt tur i sommerhus, sammen med et par gæve piger.
Gentagelse af sidste års tur, altså må vore mænd blive hjemme, og vi 3 piger skal bare hygge, færdiglavet mad skal medbringes, (vi gider ikke stå i køkkenet) for vi skal bare strikke, snakke, gå tur, måske shoppe og nyde det!
Sidste år sluttede vi af med isvafler i Vaffelbageriet, mon ikke vi gentager den afslutning igen i år.
 
Dejligt er det, at jeg allerede i næste uge skal holde en feriedag.
Min ordinære ferie er nemlig slut, jeg startede på job i dag, og nåede ikke igennem stakken, som har hobet sig op i de par uger jeg har holdt ferie

3 kommentarer:

  1. Huestrik er sådan et godt projekt. Dels vækker det glæde, det er hurtigt - og man får brugt sine rester :o) I må have en rigtig god weekend i sommerhuset :o)

    SvarSlet
  2. Det er et skønt sæt, du har strikket, og alpaca-garnet er bare så lækkert, blødt og varmt

    SvarSlet
  3. Uha hvor jeg glæder mig til vore tur ! og ja bestemt skal vi have is igen, det er jo en størrelse som til at have med at gøre ;-) Skønne huer du har fået strikket !

    SvarSlet