søndag den 5. december 2010

MODET SVIGTEDE.........

men der blev altså risengrød til nissen, for jeg turde godt stille skålen med lidt grød op på loftet. Vi havde de 3 børn fra Viborg til overnatning fra fredag til lørdag, og de små havde bestilt risengrød til aftensmad.
Da der jo på vores loft op mod jul, plejer at bo en lille bitte nisse, ja så har vi haft en del snak om det, og derfor skulle der stilles risengrød derop, så vi kunne konstatere, om han er flyttet ind i år. Og det er han, for lørdag morgen, da loftslemmen blev åbnet, stigen trukket ned og jeg hentede skålen ned igen, var der under en teskefuld tilbage. 2 par spændte og tindrende barneøjne fulgte sceneriet med deres meget modige mormor som hentede skålen ned. De fik begge tilbud om at kravle op ad stigen og kigge op på loftet for at se om de kunne se nissen. Marie meldte klart ud, at det turde hun altså ikke, Jens ville gerne og kravlede et par trin op, men så svigtede modet. Ak ja, når de får modet til at kravle derop, så er troen på nisser vist væk!
Registe kom på besøg til frokost, og fik straks historien fortalt, og den næsten tomme skå at se. "Må jeg også kigge op på loftet" spurgte hun. Det måtte hun, så stigen kom ned igen, og endnu et barn som gerne ville kigge derop, men ikke turde. Regitse og jeg har gjort den aftale, at når hun kommer for at fejre julen her sammen med sine forældre og Vigga, skal nissen have grød igen.
Sådan nogle oplevelser skal nydes lige her og nu!!

STRIKKEFRONTEN: Den står på gentagelser, igen, igen.

Nu er der en vest på vej til Marie, og derefter en vest til denne lille dejlige dreng, som snart skal til at starte i vuggestue. Hans´ mor kan vist godt tænke sig en anden opskrift en den vanlige, så dejligt, dejligt. Datteren har set en børnevest, som hedder SIGNE og er fra Design club og strikket i Duo garn, men jeg kan altså ikke finde den på nettet, så jeg kan få investeret i den, for ønsket er netop denne vest til Marie næste gang, at jeg får et par tomme strikkepinde. Så hvis nogen kan hjælpe hører jeg gerne.


Her står det som de fleste andre steder på lidt forberedelser til jul, hvilket jo også er ganske hyggeligt.
Se bare her. Marie hjalp med at bage pebernødder i går, og ih hvor vi hyggede os.
Jeg har givet mig selv en før julegade VENDESTRIK#2, er på vej med posten, kunne mærke at den var jeg nød til at eje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar