søndag den 12. december 2010

Der blev strikket i bilen ......................





Vi har været på Sjælland i denne week-end, og strikkepindene blev brugt til at fordrive tiden med undervejs. Det er en sjælden gang, at det ikke er mig som er fører af bilen, når vi triller afsted, men det var det altså ikke denne gang. Så det går godt fremad med denne ugle-vest til Hans, som har fået monteret knapper som øjne, da vi kom hjem. Opskrift på uglerne er fra ugle-kjolen, som blev strikket for et par år siden. Den strikkes godt nok oppefra og ned, så ugle-mønsteret måtte strikkes omvendt. Men det er vist ok. (farverne på billedet snyder lidt). Jeg tror den bliver ok og kan varme den lille dreng, i den her tid, hvor det er så koldt. Det tøvejr holdt ikke længe, men har da tyndet noget ud i sneen.


Bogen som jeg bestilte er også kommet, (falsk lys på billeder).I den er der da vist godt nok flere ting som skal afprøves, men der er en del der skal læses og også forstås inden masker slås op.
Der er flere teknikker i den bog som, virker meget spændende, og derfor har jeg allerede købt lidt fine knapper som jeg vil bruge, når jeg går i gang med bl. a. et par bluser til de 2 børnehave piger som jeg holder så meget af. Måske der også bliver en bluse til Vigga af mit restegarn, hun får vist brug for en lun bluse når hun starter i vuggestue.

Og nu vil jeg slappe af resten af dagen, jeg slipper for at lave aftensmad, for gode venner har inviteret på en kartoffel, uhm jeg glæder mig allerede, for hun er en god kok, allerbedst til frikadeller, men nu må vi se hvad menuen bliver. Vin tager vi med, og også en potion valnødder af egen avl.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar