søndag den 7. november 2010

SÅ SKETE DET IGEN........

sidste week-end var vi i datterens sommerhus, husbond skulle hjælpe med at fælde nogle forvoksede nåletræer, så solen ville have fri adgang til at skinne på terrassen. Og UPS husbond gik over græsplænen og knæet låste sig fast. Så han har i denne uge besøgt læge, været til røntgen (det menes at være menisk, men begge knæ er for ca. 30 - 40 år siden opereret, p.gr.a. ullykke på arbejdet, og nu er det altså det knæ hvor knæskallen tidligere har været flækket), han er også indkaldt til undersøgelse på sygehuset 03.02.2011, ja det er ikke en skrivefejl. Godt at han har en sundhedsforsikring, som giver adgang til privat hospital.

Og oveni det med knæ, blev begge vi to gamle smittet af datterens 2 mindste børn, som var noget så forkølede, ja, lille Hans var de lige kørt til vagtlægen med da husbonds knæ strjekede. Den har stået på rom-tody flere aftener i denne uge, og jeg er også kvik igen, men det er husbond bestemt ikke.
Jeg har et projekt: han bliver altså nødt til at opsøge ham doktoren igen, for han er så stoppet i hovedet, at det er en hel gru, og der må vist lidt medicin til hjælp. Mit projekt skal lykkes for han er mildest talt ikke i et sådan lune, at han er hyggelig, at være sammen med. Projektet skal lykkes.
De små fra Århus er blevet passet her i week-end, deres forældre har været på et week-end ophold, som længe har været bestemt, og de små spreder da glæde. Men Vigga syntes nu godt nok ikke hun ville i seng i aftes, selv om hun var meget træt. Men til sidst måtte det lille pus alligevel overgive sig til søvnen. Regitse udnyttede rigtig at farfar havde såååå god tid, de samlede puslespil, og andre stillesidende sysler.
Overskriften på dette indlæg er igen, igen og det er lige hvad mit strikketøj er. Vest i rib m/hulmønster af Lene Holme Samsøe til Regitse. Jeg har strikket den så mange gange i forskellige str./ garnkvaliteter/farver/med og uden hulmønster.
Det er en super vest, óg det er næsten hver gang et bestillingsarbejde, men måske jeg skulle tage mig sammen og få et andet mønster indarbejdet, bare for min skyld, det kunne jeg godt tænke mig, men måske det ikke kan slå denne opskrift af pinden.
Jeg tror det faktisk ikke, så jeg strikker ufortrødent videre.
Det er ikke nemt at se, men farven er lilla og den får vingeærmer.
Nu vil jeg åbne lågen til køleskabet, og tage lidt rester ud af skabet. Disse rester skal så forvandles til vores aftensmad. Hvis jeg skal være ærlig gider jeg ikke andet en nem mad, (det er rester af and,brunekartofler og sovs, så det er da o.k. mad) Derefter ind i sofaen med ovenfor nævnte strikketøj, aftenskaffe og BORGEN på tv.
God søndag aften til Jer derude, og lad os håbe på samme fine vejr, som vi har haft i dag, de næste dage, det lyser altså op i denne trælse mørke måned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar