mandag den 24. maj 2010

Pinse næsten uden strik

det er hvad det har udviklet sig til. Nå ja, et par pinde indimellem er det jo blevet til, men pinsen har udviklet sig anderledes end jeg regnede med.

Fredag nød vi det gode vejr ude i haven, ja nød er måske så meget sagt for den trælse ryg/iskiasnerve drillede som bare pokker, men lidt havearbejde blev det da til for mit vedkommende, så godt at husbond er fit for figth, så må han klare det alene.
Godt med smertestillende prøvede jeg at dulme med, men jeg synes ikke det hjalp synderligt, gad vide hvordan det ville have været uden? Ondt som bare pokker gør det altså indimellem, men jeg har jo bestemt at den ryg ikke skal styre mit liv, men det gør den nu alligevel når smerterne bliver som de var i fredags. Men jeg orkede dog, at lave lidt lækker mad, og rødvin fik vi også.
Datteren og hendes familie havde planlagt en tur til Sjælland, men dem de skulle besøge var blevet syge, så de ringede og spurgte om de måtte komme lørdag aften, og om vi så ville med i Løveparken i Givskud søndag.

Det lød som en god idé, så sådan blev det. Husbond skulle til herre-fødselsdag lørdag eftermiddag, og så tog jeg på shopping. Jeg fik købt en smart kort jakke og et par smarte sommer bukser, derefter hjem på terrassen og nyde solen og stilheden. Naboerne til alle sider var ikke hjemme, og jeg var alene, så det var godt nok en stille lørdag eftermiddag.
Turen til Løveparken, var bestemt en succes, vejret var perfekt med sol og ikke alt for høje temperaturer, der var ikke alt for mange mennesker og vi var alle i højt humør. Det eneste minus ved denne tur var, at mo´far havde lovet EN STOR IS, og da vi efter den medbragte eftermiddagskaffe, kom forbi et ishus, ja så var der lukket???? Hvorfor lukker man et ishus midt på eftermiddagen på en dejlig sommerdag? Heldigvis fandt vi kl. 17.30 et der var åbent , og alle var tilfredse igen!!!

Børnene nød, at se på dyrene, og kaffen blev drukket lige ved legepladsen. Hans blev ammet inden vi kørte rundt på savannen, og så tog han sig en god lur imedens vi andre kiggede på dyrene.
Da parken lukkede returnerede vi til matriklen her, med et par trætte børn. Aftensmaden var forberedt, så det tog ikke lang tid før den stod på bordet, og så var meningen ellers, at de unge skulle køre hjem, men med fyldte maver, og efter en lang dag i det fri, var der ikke rigtig nogen, som orkede at pakke bil og børn, derfor blev det til endnu en overnatning.
En hyggelig pinse har det været, og om et par timer skal jeg på job, så får husbond en eftermiddag for sig selv, og kan foretage sig lige hvad han synes, det kunne tænkes han gik lidt i haven hvis vejret tillader det. I aften tror jeg bestemt, at strikkepindene skal røres lidt foran TV-skærmen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar