lørdag den 11. august 2012

Starten er gået .......

små børne fødder vokser, og derfor står der 5 par hjemmestrikkede strømper til børnebørnene på min "To do liste", og starten er gået. På pindene er hjemmestrikkede til Hans.
De hjemmestrikkede er tænkt som "tage med" strikketøj, og der er jo forhåbentligt længe til at de små får brug for ekstra varme til fødderne. Det er også dejligt med sådan noget "tage med" strikketøj, at variere med, for starten er også gået til denne trøje, opskrift fra hefte som fulgte med Hendes Verden (nr. 10, tror jeg nok) i foråret. Den burde nok have været strikket i foråret, for det er en forholdsvis tynd trøje, men pyt, den er altså røget på pindene nu.

Den er spændende at strikke, og farven, ja den kommer til at passe super til cowboybukser, for slet ikke at tale om et par hvide bukser. Den strikkes i garn fra lageret.
På opskriften står der, at det er et stort og udfordrende mønster, hvilket jeg nu ikke synes er så galt. Der strikkes mønster over 12 pinde, men det er ikke så vanskeligt at lære udenad, og man kan også se hvordan der skal strikkes, når man er kommet igang.
I dag er det planen at der skal grilles i aften. Vi besluttede, at en kyllings skal grilles, lidt indkøb (tilbehør) skal ordnes, og mon ikke der hentes en flaske vin som passer til kylling frem fra vores vinreol.
G0´  lørdag til jer alle.

3 kommentarer:

  1. Sokker er jo noe man kan strikke i uendelig, men det er så fint å få hjemmestrikkete sokker. Fint mønster du holder på med, men tror nok for noen er det komplisert. Det blir sikkert nydelig når det er ferdig. ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Birgit
    Det er et rigtig flot mønster på den trøje.
    Den glæder jeg mig til at se.
    Og strømper kan man aldrig få for mange af :o)
    god strikkelyst.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Det ser ud til at blive en rigtig flot trøje. Glæder mig til at se den færdig.

    SvarSlet