lørdag den 28. juli 2012

Velvalgt tidspunkt ........

det var ikke planlagt, at jeg skulle holde ferie i uge 3o, men det har jeg altså gjort, (jeg har nemlig mulighed for selv at bestemme hvornår jeg holder ferie, selvfølgelig er der dead-lines, som skal overholdes, men det kan jeg jo planlægge efter) ogvi fik lige mulighed for at låne sommerhus, så afsted det gik, og nu efter en god uge med mega godt vejr, venter både stikkelbær og ribsene på at blive plukket, og på mandag venter jobbet igen på mig.
Det var en uge hvor der ikke blev lavet så meget på strikkefronten, (strikketasken var ellers pakket, så jeg kunne kunne klare mig) vi havde besøg af søn m/fam. og vandet blev brugt både på græsplænen og ved stranden.
Hvor der blev fanget små fisk og krebs i et lille net, det morede de små. Pindsvin, harer og egern bevægede sig rundt omkring sommerhuset.
Alle måltider blev indtaget i det fri, og det blev også til en del spadsere- og cykleture. Besøg i Vaffelbageriet skulle der jo også være tid til, så jo vi har hygget.

Når pigerne var kommet til ro, gik vi 2 "gamle" til stranden, for nyde stemningen der, og se de skønne solnedgange. Når vi vendte tilbage fra vores aftenstur, havde de unge brygget kaffe, som vi nød udendørs, og flere gange blev strikketasken hentet frem, men det blev ligesom ikke rigtigt til noget strikkeri. Dog er trøjen til Vigga næsten blevet monteret, og der blev startet op på endnu en strikket ting til Vigga (top med ugler). De hæklede grydelapper og at få startet på bolero til mig selv, ja det blev det altså ikke til!
Inden arbejdet starter på mandag, skal endnu et sommerhus besøges, for vores norske familie ferierer i DK for tiden, og det skal udnyttes, så de har inviteret, så det behøver altså ikke at regne alt for meget. Man er jo blevet afhængig af det varme og solrige vejr.
Nu venter aftensmaden på at blive tilberedt (stegt flæsk m/nye kartofter og persillesovs) UHM!!!
Vaskemaskinen venter også på mig, selvom det ikke er så meget tøj, som er brugt i varmen, er der jo altid noget, som trænger til en tur i maskinen, når man vender hjem til matriklen.
P.S. Jeg tror husbond er begyndt at plukke bær, dejligt, dejligt, for jeg hader at plukke stikkelsbær, de stikker. Men jeg vil gerne have dem til at lave marmelade af:
1/3 ribs
1/3 solbær
1/3 stikkelsbær
Den marmelade, som kommer ud af ovennævnte kombination, er populær her i familien, og modtages også godt på jobbet, når vi drikker formiddagskaffe.
Go´ lørdag aften, jeg har savnet at surfe rundt på jeres blogs, men der er jo dårlig mobildækning i sommerlandet!

2 kommentarer:

  1. Velkommen hjem fra ferie.
    Sikke nogle skønne solnedgange der er taget billeder af.

    God høst og vaske dag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Det er præcis sådan sommerhuslivet skal leves :o)
    og så har I endda været så heldige med vejret.
    perfekt.
    Strikketøjet når du nok.
    mange hilsener
    Mona

    SvarSlet