tirsdag den 7. april 2009

HUN GAD GODT.........

prøve mormors strik og så var det bare om at få skudt et par billeder af, medens hun stadig havde tålmodighed. Det øvrige tøj var ikke nøje afstemt efter fotoseancen, men det er også ligegyldigt for ungen inden i tøjet er dejlig.



Så her er altså beviset på, at Maries filtede jakke blev et færdigt projekt, som oven i købet kom til at passe hende (første gang jeg rigtigt prøver at filte, og den måtte da også i vaskemaskinen 2 gange).Så på trods af at jeg næsten ikke gad, kan jeg melde færdig,men jeg er også lidt stædig, og har det ikke godt med for mange halvfærdige projekter.

FIONAS Top er også færdigt projekt, men også meget mere spændende at strikke. Den passede også perfekt, og det er bestemt ikke sidste gang, at en sådan strikkes.


På ønskelisten fra Regitses side står der en trøje til sommeren. Jeg kunne godt tænke mig at stikke ELNA (Isager opskrift). Men jeg tror jeg vil udnytte at jeg har investeret i bogen Vendestrik, og så selv prøve at kombinere en trøje evt. i en bomuldsblanding og farven, ja den skal selvfølgelig være lilla. Jeg tænker mig at bærestykket skal være vendestrik, og selve kroppen skal strikkes i mønsteret fra FSL. Jo, jo planer er det godt at have, og lur mig om ikke de bliver ført ud i livet, med start måske her i påsken.


Jeg startede på ferie i aftes kl. 21.30, men vågnede ganske som vanligt, selvom vækkeuret ikke var igang. I week-end så jeg nogle fine hårspænder, som Marie havde, de var lavet i filt, og dem måtte jeg da kunne efterligne, og som sagt så gjort, så morgenen er blevet brugt på disse, som ikke har kostet spidsen af en jetjager. Nu vil jeg op at købe flere spænder, for de har det jo med at blive væk for de små piger.
Der bliver også strikket på Mini til voksne, og som det ses har jeg tilskuere. Marie ser da ret interesseret ud, mon hun skal have lært at strikke en gang med tiden, jeg håber det!
Ellers skal påsken bruges til at nyde det gode vejr, som der meldes om. Haven skal vist lige finjusteres, husbond har været igennem den een gang i år, og taget det grove, så nu er den nemmere at gå til. Der skal også bages knækbrød, og laves andre småprojekter, som jeg får lyst til.Vi får også besøg af begge de unge familier (tradition: lammekølle). Og Regitse skal passes 2. påskedag medens hendes forældre løber et motionsløb. I aften er der påske-banko, hvor jeg skal mødes med et par veninder, og en anden veninde har fødselsdag i dag, så der skal også lige købes en blomst og siges tillykke.
Så ja, alt i alt tegner det til en hyggelig påske.

4 kommentarer:

  1. Fint strik til barnebarnet. Fionas top er altså sød:-)

    SvarSlet
  2. De er blevet rigtig gode både jakke og top - den er super sød den Fiona... Det lyder som nogle rigtig dejlige påskeplaner - vi drager traditionen tro til stranden påskelørdag for at koge æg - en gammel ærøsk skik... Ellers står den i malingens tegn for mit vedkommende - og så SKAL ugler være færdig... Jeg mangler to pinde og 38 øjne...

    SvarSlet
  3. Hej Mette. Ja FIONA er super, men jakken laver jeg aldrig mere. Det lyder også som gode planer for din påske.

    SvarSlet