fredag den 10. april 2009

Der er gået LILLA i den ..........






her på matriklen. Jeg ved godt at påskens farve er gul, men den lilla farve huserer kraftigt her for tiden. Jeg kunne ikke dy mig for, at hente de lilla hyasinter ind i går, de står nu og pynter herinde sammen med lidt liljer og lidt får og lam, det er jo påske.


De små får fik jeg af en tidligere kollega for et par år siden. Hun var/er et ejegodt menneske med hjertet på det rette sted. Måske netop derfor (hun har vist altid haft det med, at hun mener at hun skal være noget for ALLE, jeg tror hun kørte ned på det) En dag for nogle år siden "knækkede filmen" for hende. Det skete på jobbet, og hun tog sin afsked, havde hun ikke gjort det, havde man vist ikke set anden udvej end afskedigelse. Hun blev tilbudt hjælp, men afslog. Hun kom og forærede mig denne fine påskepynt, så når den findes frem, ja så falder mine tanker altså på hende. Det var en skam, at det gik som det gjorde både for jobbet, hende selv og alle vi andre der ikke kunne undgå, at holde af hende. Jeg har mistet kontakten med hende, vi forsøgte ellers at holde kontakten, men den ebbede ud. Jeg tror hun har store problemer stadigvæk, men hun vil ikke indse dem og drejer behændigt uden om, hvis man konfronterer hende med hendes problem. Hun lyver både for sig selv, men også for sin familie og vi andre. Det problem hun har er hun nødt til at indse før hun kan hjælpes, og hun vil ikke indse.



På strikkefronten står den jo også på lilla: Jeg forsøger at designe/strikke en trøje til Regitse. Jeg har ikke noget mønster, men har set et billed af en trøje, og forsøger nu med udgangspunkt i vendestriks-teknikken og billedet, at strikke en trøje. Lidt besværligt er det for hun kommer først på besøg i morgen, så jeg kan ikke måle undervejs. Jeg skriver ned hvad jeg laver efterhånden som arbejdet skrider frem. Spændende er det, men bestemt ikke så nemt som at strikke efter en opskrift. Men en udfordring det er det, jeg håber den bliver god.Garnet er MANDARIN (altså bomuld) det er jo snart sommer. Pindene er nr. 3. Forøvrigt noget lækkert garn at strikke i.

Mit andet strikketøj MINI til Voksne, er jo også lilla, og det får da nok lidt opmærksomhed senere på dagen. Jeg vil ellers hellere strikke på Regitses trøje, men må vist pænt vente til i morgen, så jeg kan få konstareret om den er helt hen i skoven. Er den det, er det jo ikke nogen grund til at det bare er for at trævle op, jeg strikker på den.
Vejret: ja det er jo perfekt, så om et par minutter, vil jeg gå ud og gøre terrassen klar til at blive indtaget af os. Måske skal eftermiddagskaffen nydes der. I går var vi på besøg hos vores gode venner, som camperer på Galsklint Camping, og ih hvor var det hyggeligt. Og udsigten, ja den var Lillebælt, med både der sejlede forbi i solskin. Vi hyggede os bestemt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar