torsdag den 16. oktober 2014

Strikkeprøver, 30gr/40gr???........

 
Jeg "leger" for tiden med at forvandle rester fra lageret, og lidt nyt indkøbt garn til lune filtede vanter.
Det er noget af et projekt, men samtidig hyggeligt.
2 par er det blevet til indtil nu.
Det ene par er fremsendt til datteren, som blev en glad modtager.
Det par på billedet er strikket med og uden udtagning efter rib. Måske skal der forsøges, at sy den ene vante smallere  ved hjælp af symaskinen.
Bog er lånt på biblioteket, den støtter jeg mig til, men ellers strikker jeg og skriver samtidig ned, hvad jeg gør - så måske det ender som en opskrift - endda strikket i magic-loop?
Et par hænder er tegnet af, så jeg har da lidt, at måle efter.

Den største udfordring er jo turen i vaskemaskinen, for der sker godt nok en forvandling, når vanten har været en i maskinen.

Dagen i dag skal dog bruges til at fremstille gammeldags suppe, så der kan komme forråd i fryseren, men mon ikke der også blive legetid med vanterne, som er tænkt som julegaver.

2 kommentarer:

  1. Sådan nogle filtede vanter er bare ekstra skønne og varme. Og så er de flotte. Der findes også en anden filtebog - den hedder filtet strik. Den er også god.

    SvarSlet
  2. Jeg får helt lyst til at gå i gang med at strikke gode, tykke vanter

    SvarSlet