fredag den 1. oktober 2010

Sneen daler heldigvis IKKE ned .....


men det gør valnødderne, så husbond har noget at gå at pusle med, for det er hans job, at samle dem op, og de skal jo rengøres, tørres og så gemmes til jul, hvor sneen måske daler ned. Hindbærene giver ikke særlig god høst i år, måske er det vejrets skyld.

Apropos vejret, så kan vi da vist ikke klage, det er jo så dejligt at se solen, som vi gjort det de sidste dage. Om morgenen er der godt nok ikke særligt varmt, kan jeg konstatere når jeg går min morgentur. En lille lygte, fæstet til min jakke, som blinker og advarer bilerne, som er på vej med deres ejermand til jobbet, er også nødvendig på denne årstid. Jeg kører ikke i bil på job, men på cykel, og det er ganske koldt for hænderne. Men, men jeg har jo en rundrejse i 13 dage i Vietnam i udsigt, og når den tid kommer, ja så bliver det jo sommerligt igen for husbond og mig. Dejligt, vi er så småt begyndt at glæde os, og vi tror det bliver en spændende og oplevelsesrig tur.

STRIKKEFRONTEN: Jeg strikker på livet løs på en trøje med de fineste knapper i. Trøjen er til Hans(farven på billedet snyder, den er faktisk grøn og ikke grå). Jeg er næsten færdig med det første ærme, og det andet skal gerne startes i aften når jeg skal se VILD MED DANS. Håber at trøjen bliver færdig i week-enden, for den lille fyr trænger vist til at få en trøje i den her før nævnte tid. Ha, ha trænger er da vist så meget sagt, de unge mangler jo ikke noget, men mormors hjemmestrik, ja de gør jo alligevel lykke, kan jeg mærke.
Det næste projekt bliver en eller rettere vist nok to bolero en til hver af tøsserne, så kan jeg få brugt mit restegarn. Mere herom senere.
Når jeg skal ud at flyve, ville det være rart at have strikketøj med, så måske jeg skulle prøve at medbringe noget til dukketøj, så vil det ikke være så ærgeligt hvis jeg skal tage det op af håndbagagen.
Er der nogen som ved, hvordan det er med at strikkepinde i håndbagagen på fly????? Jeg hører gerne om jeres erfaringer!!!!
Go´ fredag aften og week-end til jer derude i blogland.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar