tirsdag den 24. august 2010

Troede i jeg var holdt op med at blogge?

Det er jeg ikke, men det er bare ikke blevet til så meget med at få lavet nye indlæg, men jeg har skam fulgt med på jeres blogge hen over sommeren.


Vi havde en god ferie, som kun var på 2 uger (vi skal jo gemme ferie til hen på efteråret), for da skal min fødselsdagsgave jo efektueres. Det bliver godt tror vi bestemt. Og en god gave, for jeg mangler jo ikke materielle ting, så oplevelser er hvad jeg samler på.

Derfor har jeg også inviteret børn, svigerbørn og børnebørn et par dage til Billund kort tid efter min fødselsdag. Vi skal have en overnatning på Hotel Legoland, og har så fri entré til Legoland 2 dage. Og børnebørnene glæder sig, ja det gør vi andre nu også.

Men først skal den runde dag holdes her hjemme, med besøg af personer
som jeg har arbejdsrelationer til, de er ikke rigtig inviteret, men har fået at vide, at der er kaffe på kanden om formiddagen. Om aftenen har jeg sagt til lidt andre, at vi kommer lidt på grillen og at der er kaffe til dessert, så da får jeg også gæster. Børnene m/familie kommer selvfølgelig også. Alt skal foregå på et stille og roligt plan, og en tidligere kollega, kommer som den første om formiddagen og går som den sidste om aftenen, og vil sørge for alt det med mad og oprydning, så det ser ud til at jeg bare kan gå rundt og hygge mig med mine venner. Det bliver dejligt, for det med store fester og være midtpunktet er ikke lige mig.

Men lidt forberedelser er der jo, de skal ordnes i week-enden, men fredag skal jeg altså et smut til øjenafd. til kontrol. Jeg håber alt ser ok ud, og jeg måske nu eller i hvert fald snart kan overgå til kontrol hos egen øjenlæge.

Man mærker jo at man ældes, det med øjnene er aldersbetinget og min trælse ryg er også alderbetinget selvom jeg altså ikke føler mig gammel! Nå, ikke al den jammer, livet skal leves og nydes og alderen kan vi jo ikke ændre på, så må man leve med de skavanker som følger med, og gøre sit til at skavankerne ikke styrer ens liv!!!


I dag var jeg igen, igen hos akupunktør i Århus, og var samtidig lige et smut i Ikea efter en hylde til vores ny renoverede stue, nå ja, man kan jo ikke komme i Ikea uden at der kommer mere med hjem end planlagt. Så selvfølgelig stødte jeg på noget, som jeg ikke kunne leve uden.
Sønnen og hans familie blev også besøgt.
Og se lige her, al begyndelse er svær. Det er ikke al maden som kommer i munden, en del kommer ved siden af, men Vigga og farmor, ja vi nød hinandens selskab.
Det er da utroligt hvor hurtigt sådan nogle størrelser vokser til!! Åh, de børnebørn skal nydes, for inden længe er de jo voksne. Ja, ja jeg håber da også at jeg vil nyde dem når de bliver voksne.
STRIKKEFRONTEN:
Uha, uha, den har ligget noget stille her i sommer, jeg strikker stadig på sømandsblusen til Regitse. Jeg mangler kun lidt på forstykket, ærmer og ryg er strikket.
Men strikkeplanerne er mange, det er bare om at komme igang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar